esmaspäev, 4. august 2014

Puhkus 2014

Halb aasta...väga halb! Surfata sai ainult ühe päeva ja pool sedagi ülepurjestuses.

Puhkus algas legendaarselt Juuli teise nädalaga ja kestis 3 nädalat. Kokku tuli palju kilomeetreid bussiga, autoga, lenukiga ja rattaga. Matkama väga ei jõudnudki, ainult mõni lühikene ots päeva peale.
Esimesel õhtul kulgesime bussi ja Sägaga kohe saartele, seal on alati midagi teha, olenemata kas puhub või mitte. Pühapäeva õhtul praamiga otse Saarde, otsisime ööbimiskohta, kui kohalikult tuli kõne, et Panga Pangal on grilliõhtu. Liikusime kohale, mõnus jõmin lõkkeääres ja magama. Hommikul praemunad ja plaanitud. Kulgesime mööda rannikut Pammana poolsaarel ja otsisime kohta kust saaks Pihla laiule ujuda. Kõik on ermaade märkidest punnis, seega ei tahtnudki bussiga kusagilt alla keerata.Leidsime sadama, mis oli saanud hiljuti eurotoetusi ja üks omapärane masin imes muda põhjast, vaatasime kuidas masin töötas ja tiksusime niisama, eemal paistis Hiiumaa praam. Ega pikalt mõelnudki, võtsime reisi ette Hiidu. Lühidalt neli päeva Hiius möödus justkui linnulennul, kolm päeva tuuletud, seega tõmbasime merel kaatriga veiki, käisime vanal laevavrakil snorgeldamas ja ujusime niikuis jaksasime, ilm oli palav. Õhtuti rannas väike pidu kohalikega- puhkus. Viimasel päeval puhus Tohvris ja taga flätil hullasime oma mitu tundi. See andis puhkusele natukene mekki, kuid ikkagi jäi nädalast kuidagi kesine maik, alati on rohkem saanud.

Teine nädal viis hoopis seljakoti ja Sepaga Hollandi avarustesse. Üsna mitu aastat olen tahtnud Hollandis jalgrattaga sõita. Tuttavad kutsusid külla, majutasid, andsid auto, millega 2,5 päevaga riigile tiiru peale sõitsime, hea väikene maa, nagu Eesti. kui seal ringi käija siis veendud oma silmaga, et kui on raha ja tööjõudu, siis on kõik võimalik, kogu see tammide süsteem ja laevatatavus- lihtsalt ulme Eestlase mõistusele. Ülejäänud päevad olid päevased sõidud ratastega kohalikes linnakestes, asustus on seal tihe, seega ei tulegi kohe meelde, mis nimelistes linnades käidud sai. Üks on kindel- Amsterdam. Koht, kuhu isegi läheks kunagi tagasi, taskus 1000 eurot sularaha ja hotell kesklinnas...nii nädala võiks ju olla. Lühidalt- kõik need päevad olid seal väsitavad, inimesi on lihtsalt ülearu.

Kolmas nädal oli kodukandis, kalaretk Ermistule, merel koha kala püük, väljasõit Pärispea poolsaarele ja Pärnu linna tuur suveöödel jne.. Ühtteist ikka nägi.