teisipäev, 7. oktoober 2014

Sügise plaanid.

Novembri alguses on plaan minna matkale (juhul kui ilmad seda soosivad).

Matka teema on vaadata, milleks on inimene võiemline mõne aastakümne jooksul. Matk algab Mukri rabast, kulgeb otse Põrgu rappa, sealt edasi Kaismaale ja viimasena Tootsi turbaväljadele, kus avaneb tõsiasi- kuhu kõik see turvas sai? Osalejate soovil on matk nüüd kahepäevane, endiselt on kasutusel ühistransport, samuti tuleb kaasa rentida räätsad. Kui sa pole teab mis matkamees, siis küsi julgelt nõu, mida sul retke läbimiseks vaja võib minna. ahjaa- kohtade arv on piiratud ja kulud kannavad kõik osalejad ise, matkal vastutab igaüks ise enda eest.
Kulude alla liigita oma transport(rong- Pärnu> Eidapere; buss- Tootsist; Pärnu), söögid joogid(2 lõunat, 1 hommik ja 1 õhtu)- kogu kraam veetakse ise oma seljakotis. Võimalus, et tehakse ühiselt süüa, seega klapitakse toidukulud matka jooksul või peale matka.

Plaan sai teoks. Hommikul 6.31 rongiga Pärnust Eidaperre ja sealt suvaliselt mööda teed läbi metsade ja üle põldude kompassi ja telefoni kaardi abiga Eidapere järvede äärde ehk Mukri rappa. Tornist kena vaade laugastele, kohv ja hommikusöök. Retk jätkus räätsadega mööda Mukriraba edelasse. Tunnikene rabakõndi ja siis uuesti üle põldude, läbi metsade Põrgu rappa. Koht, kus millegipärast kompassi ei saanud usaldada, kippus valet suunda näitama, seega olid abiks sateliidid. Põrguraba rabas oma metsikusega, laudtee seal puudub ja keskel kümmekond looklevad laugast, millede vahel saab jalutada ja rabamaastikku nautida. Põrgurabast väljudes ootas jälle padrik ja mitu kraavi, kust tuli üle hüpata. Teed jätkasime poole kilomeetrijagu mööda raudteed, tundus mõistlikum kui mööda kasemetsa trampida. Jälle ootas paar kraaviületust, õnneks on koprad head abilised kes rajavad tamme mõnesaja meetri tagant. Kaismaa mkad /raba ületades läks libedalt, rabaservas kerge lõunapaus ja kell tiksus kolme peale, seega oli karta, et hakkab hämaraks minema ja Tootsi turbaväljadele ei jõuagi. Seega kõndisime Katriiniga mööda asfaltteed Viluvere poole, ees ootas umbes 8km, maanteed. Hiljem vatasin, et oleks võinud ka mööda põlde otse minna, aga siis jäänuks rongini paar tunnikest ootamise aega. Lõpp läks kottpimedaks ja üks tore politseinik pakkus meile kaks helkurit, et me vastu tulevate autode alla ei jääks, tore mees, jättis trahvi tgemata. Tunnike rongi peatuses, kohv termosest ja mõnus rammestus. Kokku 34km, 11h. jalgsi ja rongisõit tsivilisatsiooni.